Повноцінна самореалізація підростаючої особистості
можлива за умови виховання у неї почуття гідності як провідної
цінності, що допомагає їй несуперечливо долучитися до культури
духовності. Тому у педагогічній практиці непересічну роль для педагога
відіграють знання глибинних емоційних процесів, на основі яких
формується морально-духовна структура особистості, системи особистісних
закономірностей, використання яких дає змогу якісно змінити сучасний
виховний процес. Зразком такого підходу до побудови процесу виховання
слугує інноваційна технологія педагогічного умовляння, зорієнтована на
оптимальну реалізацію розвивального потенціалу вихованця. На таких
аспектах виховного процесу акцентує автор навчального посібника. Адресований
студентам вищих навчальних закладів, вчителям, класним керівникам,
методистам виховної роботи, усім, хто займається виховними процесами.
Зміст
1. Самореалізація як духовно-практичний символ особистості Процесуальна
своєрідність феномену самореалізації Саморозвиток і процес
самореалізації особистості Відповідальність як внутрішнє джерело
самореалізації особистості 2. Почуття гідності у духовному розвитку
особистості Гідність як ставлення до себе Честь у структурі
почуття гідності Культура гідності як мета особистості Гідність як
основа духовної свободи особистості 3. Лабіринти духовного розвитку
особистості Духовна безпечність—напруженість у вихованні та розвитку
особистості Духовна культуродомінантність як виховний ідеал 4.
Виховний процес з глибинним психозануренням Формула морального шляху
у виховному процесі Акценти процесу самовиховання Звернення до
ціннісно найвразливіших компонентів Я-образу вихованця Ефект
морального відлуння у виховному процесі Педагогічне ставлення до
вихованця як розвиненої особистості Захисний механізм перебільшення у
морально-розвивальній позиції вихованця Вчинкова вибірковість у
виховному процесі Мотиваційне Его-зміщення у добродійному вчинку
вихованця Виховний дозвіл-застереження як форми прилучення вихованця
до моральних потреб Термінологічне закріплення у самосвідомості
вихованця асоціальної дії як способу її корекції Перенесення
вихованцем власних моральних настанов на іншого Механізм соціального
розслідування і пізнання у виховному процесі Розголос у виховному
процесі Підозра у взаєминах вихованців Бездіяльність—занепокоєність
в особистісних здобутках вихованця Спроможність вихованця
протистояти спотвореним моральним судженням групи Право вихованця на
заперечення морального рішення вихователя Негативні очікування як
подразники емоційного стану вихованця Звинувачення у виховному
процесі Слухняність—принизливість дитини у виховному процесі Подяка
вихованців вихователю як засіб їхнього морального зміцнення Пригадування
вихованцем власного вчинку як спонука до його повторення Стійкість
до особистісних знегод у моральній поведінці вихованця Подвійні
вчинки як чинники особистісного розвитку вихованця Тенденція виходу
особистості за межі нормативних приписів у виховному процесі Поведінковий
прояв морально незрілої свідомості вихованця Почуття сорому в
особистісному самовдосконаленні вихованця Педагогічна емоціокорекція у
виховному процесі Емоційно-ціннісна реакція вихованця на етичний
зміст Вчинок за механізмом наслідування та вчинок за механізмом
усвідомлення у поведінці вихованця Незадоволеність собою як імпульс
до необмеженості особистісного зростання вихованця Ефект іррадіації у
виховному процесі Виховна спроможність подяки вихованцю за майбутню
добродійність Вчинкова контрастність як виховний засіб Педагогічне
виказування у виховному процесі Виховна ефективність цілісного
розуміння вихованцем попередження педагога Позитивне сприйняття
вихованцем санкцій педагога як стабілізатор щирих взаємин Ціннісна
одностайність колективу вихованців як педагогічна мета Навчальні
здобутки як засіб особистісного взаємозбагачення вихованців Стримування
вихованцем спонуки до власної аморальної дії Типи перешкод на
виховному шляху дитини Відповідальність педагога за досягнення
вихованця Розпач у корекційно-превентивному заломленні Обіцянка і
відмова як виховні прийоми Ціннісні орієнтації вихованців у
діяльності педагога Емоційно-поведінкові відхилення вихованця як
показники педагогічного орієнтування Моральна вищість особистості як
виховний мотив Рефлексія вихованця у намаганнях педагога Емоційно-енергетичне
переймання у виховному процесі Міжсферна моральна цілісність
вихованця як показник його особистісної мобільності Ефект ціннісної
цілісності у вихованні особистості Позитивні і негативні ефекти
емоційних комплексів Статусні відмінності вихованців як мотив опору
особистісному вдосконаленню Почуття власної зверхності як спонука до
образи іншого Розвивальні наслідки піклування дорослих про вихованця Моральна
мужність у особистісному становленні вихованця Особистісні надбання
вихованця як критерій його суспільної затребуваності Тотальна згода у
спілкуванні вихованців як перепона їхньому особистісному розвитку Позиції
«Я — сильний», «Я — слабкий» у поведінці вихованця Міжособистісне
примирення Емоційна поразка у вихованні особистості Вихованець як
суб’єкт лжеморалі у понятійному апараті педагога Духовний помисел у
саморозвитку вихованця Розвивальний ефект присутності значущої
особистості в Я-образі вихованця Зобов’язаність—невдячність вихованця
іншій людині як дві його поведінкові позиції Самозадоволеність
вихованця Заздрість вихованця у чорно-білому спектрі Малодушність в
особистісній недосконалості вихованця Колізія міжособистісних
відносин підтримки—перешкоди у виховному процесі Неадекватна моральна
самооцінка вихованця як детермінанта ускладнень взаємин з ровесниками Знегоди
вихованця як імпульс до переоцінки його ровесниками власних цінностей Явище
підкорення у неформальній групі вихованців Моральне розуміння в
особистісному становленні вихованця Віра вихованців значущому
педагогу як засіб їхньої внутрішньої стабільності Ефект
«спорідненості душ» у виховному процесі Педагогічна техніка
визначення справжнього мотиву вчинку вихованця Схвалення і ганьба як
суспільна оцінка вихованця Ситуація нехтування вихованцем
педагогічною пропозицією Плямування вихованцем ровесника за його
доброчинність Прийнятне виховне домагання як методична мета Морально
перетворювальна сила поблажливого ставлення до вихованця Соціоперцептивний
і персоналізований види дружби як моральні атрибути вихованця Соціально-рольове
зміщення у розвитку вихованця Виховний поступ від виконавських
обов’язків до обов’язків управлінських Удавання як спосіб досягнення
вихованцем власних цілей Зухвалість вихованця у контексті
педагогічних застережень Виправдання у міжособистісних стосунках
вихованців Вередування як спосіб поведінки вихованців Випереджувальний
моральний контроль у особистісному розвитку вихованця Чуття міри як
показник особистісної зрілості вихованця Морально-перетворювальні
можливості представницької функції вихованця Самовпевненість
вихованця Почуття обтяжливості у міжособистісному спілкуванні
вихованців Спрямованість вихованця на приховування власних вчинків Потяг
вихованця до хизування як спосіб самопрезентації Прагнення вихованця
до переваги Два прояви і два сенси приниження Прийом
Я—Ти-уподібнення у виховному процесі Створення вихованцем ілюзії
власної моральної вихованості Особистісні табу та активи вихователя 5.
Вікова трансформація розвитку особистості у виховному контексті 5.1.
Періодизація психічного розвитку дитини 5.2. Метод педагогічного
умовляння у вихованні особистості Особливості першої миті перебігу
процесу педагогічного умовляння Особливості задавання вихованцю
особистісно розвивальної перспективи Особливості
емоційно-аргументувальних педагогічних чинників виклику у вихованця
особистісної рефлексії Емоційно-змістове поглиблення внутрішньої
ситуації «обтяжливості усвідомлення вихованцем своїх суспільно
несхвальних діянь» Емоційна цілісність у процесі педагогічного
умовляння Ситуації зваблювання у корекційному впливі на вихованця Надія
у моральних здобутках вихованця Закид у суб’єкт-суб’єктній виховній
взаємодії Комбіноване прохання у суб’єкт-суб’єктній виховній
взаємодії Емоційний комплекс впливу педагога на вихованця 5.3.
Діагностування моральної вихованості школяра Методика «Вибір» Методика
«Характеристика» Методика «Вимірювання особистісних якостей учнів
середнього і старшого шкільного віку» Методика «Самооцінювання
скромності» Методика «Оцінна шкала прояву суспільних і моральних
якостей підлітків і старшокласників» 6. Наука творення особистості у
працях майстрів педагогіки 6.1. Костянтин Ушинський як основоположник
наукової педагогіки 6.2. Естетика духовності Василя Сухомлинського Короткий
термінологічний словник Література
Ціна 40,00
|